Uczniowie będą trenować ucho. Multimedialne wsparcie dla szkolnych logopedów
Trzynaście szkół z siedmiu województw otrzymało nowoczesne narzędzia dla gabinetów logopedycznych. Dzięki dołączeniu przez wydawnictwo Ei System do programu „Logopeda w każdej szkole i przedszkolu” fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty, multimedialne zestawy pomogą specjalistom pomagać dzieciom z zaburzeniami percepcji i uwagi słuchowej.
2023-12-21, 09:02


Multimedialne zajęcia logopedyczne w Publicznej Szkole Podstawowej Galileo w Lublinie.
[fot. fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty]

Profilaktyka logopedyczna w szkołach i przedszkolach oraz wspieranie dzieci, mierzących się z trudnościami, to główny cel programu „Logopeda w każdej szkole i przedszkolu”. Fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty prowadzi go w ponad 60 placówkach oświatowych z 7 województw.

W szkołach i przedszkolach fundacji prowadzone są zajęcia grupowe i indywidualne, profilaktyczne i terapeutyczne. Dają one dostęp do profesjonalnej opieki ponad 8 tysiącom dzieci. Program „Logopeda w każdej szkole i przedszkolu” pomaga wyposażyć gabinety specjalistów w placówkach fundacji w nowoczesne pomoce terapeutyczne.

Multimedialne wsparcie. Uczniowie trenują ucho

Do grona partnerów programu dołączyło Wydawnictwo Edukacyjne Ei System, twórcy multimedialnych pomocy dydaktycznych Eduterapeutica lux dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Trzynaście szkół w Polsce od partnera programu otrzymało zestawy „Trenuj Ucho!” do ćwiczenia percepcji i uwagi słuchowej. Dzięki wyposażeniu szkolnych gabinetów logopedycznych w nowoczesne narzędzia, specjaliści będą mogli skuteczniej wspierać dzieci w pracy nad koncentracją słuchową i słuchem fonemowym.

– Często okazuje się, że pracujemy z dziećmi z problemami z koncentracją słuchową, co jest częstą przyczyną braku skoncentrowania się na lekcji. Nadmiar bodźców słuchowych, które współcześnie docierają do młodego człowieka rozprasza go. Przez to nie są w stanie w pełni skupić się na tym, co mówi nauczyciel, jakie treści i polecenia przekazuje – wyjaśnia Edyta Borowicz-Czuchryta, dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej Galileo w Lublinie, która w gabinecie logopedycznym już używa nowego narzędzia. – W szumie oraz hałasie uczniowie często nie są w stanie wychwycić ważnych informacji. Problemy z koncentracją słuchową w bezpośredni sposób przekładają się na problemy w nauce oraz na słabe efekty terapii logopedycznej.

Tymczasem odpowiednio wcześnie zdiagnozowane zaburzenia percepcji słuchowej – często mylone z niedosłuchem – pozwalają szybciej rozpocząć ćwiczenia i zajęcia terapeutyczne, a w efekcie skuteczniej i szybciej pomóc dziecku. Osiągnąć zadowalające i trwałe efekty.

– Wczesne wdrożenie treningu ucha, zwłaszcza u dzieci, może przynieść szereg korzyści, w tym poprawę zdolności słuchowej, rozumienie mowy i lepszą percepcję dźwięków. Trening ucha może wspierać rozwój umiejętności językowych i komunikacyjnych oraz poprawić zdolność do lokalizacji dźwięków – wyjaśnia Anna Kosińska, marketing manager wydawnictwa EI System. – Terapia z ćwiczeniami multimedialnymi „Trenuj ucho” w leczeniu zaburzeń percepcji dźwięków przynosi wiele korzyści poprzez większe zaangażowania pacjentów, dostosowywanie treningu do indywidualnych potrzeb, symulacje dźwiękowe oraz różnorodność ćwiczeń. W leczeniu zaburzeń percepcji i uwagi słuchowej istotne są diagnoza i profesjonalna ocena terapeuty, które stanowią kluczowe elementy skutecznej terapii.

Ciekawość pokonuje obawy

Nowe technologie, podane w atrakcyjnej wizualnie formie w szkolnych gabinetach logopedycznych przyczyniają się nie tylko do skuteczniejszej terapii, ale przede wszystkim do… przełamania obaw przed wizytą u specjalisty.

– Często uczniowie jak słyszą o pracy ze specjalistą wpadają w panikę, nie chcą. I tu do akcji wkroczył super ekstra fantastyczny zestaw „Trenuj Ucho”. Przyznaję, że nigdy nie widziałam, aby dzieci tak chętnie chodziły na zajęcia z logopedą – cieszy się Edyta Borowicz-Czuchryta, dyrektor SP Galileo w Lublinie. – Już w ogóle zaskoczyła mnie sytuacja, kiedy nasi uczniowie zaczęli dopytywać, kiedy znowu nasza przygoda. Dzięki takim pomocom współpraca z naszymi specjalistami staje się przyjemniejsza i przynosi oczekiwane efekty.

Te efekty przekładają się na wiele obszarów rozwoju dziecka, a nawet późniejszego, dorosłego życia. Zaniedbane wady pogłębiają się, powodują problemy w nawiązywaniu relacji, potęgują wstydliwość, a nierzadko bywają także obiektem drwin i przykrości. Dlatego „Logopeda w każdej szkole i przedszkolu” jest jednym z najważniejszych programów fundraisingowych fundacji OOO.

– Jesteśmy wydawcą edukacyjnym specjalizującym się w tworzeniu materiałów wspomagających rozwój dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi. Dołączyliśmy do programu LOGOPEDA W KAŻDEJ SZKOLE z przekonaniem, że wsparcie logopedyczne dla dzieci w szkołach ma kluczowe znaczenie dla ich rozwoju – podkreśla Anna Kosińska z wydawnictwa EI System. – Nasza decyzja wynika z głębokiego przekonania, że każde dziecko zasługuje na szansę na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych. Współpraca z Państwa fundacją jest dla nas zaszczytem, ponieważ podzielamy wspólne wartości i misję tworzenia lepszych warunków edukacyjnych dla dzieci w Polsce.

– Jesteśmy wdzięczni wydawnictwu Ei System za zaangażowanie w ten bardzo ważny i potrzebny dzieciom program. Dzięki wsparciu tak doświadczonego partnera fundacyjne gabinety logopedyczne zyskały zupełnie nowe możliwości pomagania dzieciom – mówi Kaja Reszke, dyrektor Działu Komunikacji i Fundraisingu fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty. – Dla nas to również powód do dumy, że specjaliści z dziedziny logopedii dostrzegają program naszej fundacji, widzą w nim wartość i chcą być jego częścią.

Współpraca ze społecznie zaangażowanymi firmami jest jednym z kilku sposobów wspierania programu „Logopeda w każdej szkole i przedszkolu”. Partnerzy biznesowi mogą zaangażować się finansowo lub rzeczowo. Fundacja zaprasza także darczyńców indywidualnych. Wiosną 2024 roku program będzie jednym z celów szczegółowych, na który można przekazywać odpis 1,5% podatku PIT. Już teraz szkolne gabinety logopedyczne można natomiast wspierać przekazując darowiznę. I taki datek odliczyć od podatku PIT jeszcze za ten rok.

Więcej informacji o programie fundacja OOO publikuje na stronie:
https://operator.edu.pl/pl/logopeda-w-kazdej-szkole-i-przedszkolu/

* * *

Fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty od 22 lat wspiera samorządy w realizacji zadań i projektów oświatowych. Fundacja jest organizacją pożytku publicznego. Prowadzi bezpłatne przedszkola i szkoły w całej Polsce. W 67 placówkach, prowadzonych obecnie przez fundację OOO, uczy się ponad 8200 dzieci.

EI System sp. z o.o. jest wydawnictwem edukacyjnym, istniejącym na polskim rynku od 14 lat. Kompleksowo wspiera terapię wszystkich uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych, tworząc multimedialne pomoce dydaktyczne z serii EDUTERAPEUTICA LUX.

* * *

Rozliczając PIT za rok 2023 również możesz wesprzeć program LOGOPEDA W KAŻDEJ SZKOLE I PRZEDSZKOLU fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty. Fundacja pod adresem https://operator.edu.pl/pl/1-5-procent-podatku-pit/ uruchomiła stronę informacyjną na temat realizowanych projektów i przekazania na ich wsparcie 1,5% podatku. Przez fundacyjną stronę można bezpłatnie rozliczyć się online przez internet, pobrać darmową aplikację do rozliczeń, albo wypełnić i wydrukować aktywne druki formularzy PIT 28 • PIT 36 • PIT 36L • PIT 37 • PIT 38 • PIT 39 • PIT OP.

Projekty fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty można wesprzeć również rozliczając się na platformie Twój e-PIT oraz w każdej innej formie. Wystarczy w rozliczeniu wskazać KRS 00000 44866.

KONTAKT / AUTOR
Bartłomiej Dwornik
Ogólnopolski Operator Oświaty
+48 533 978 513
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.